onsdag 17. mars 2010

Minmill skal på fotokurs

Neste tirsdag skal jeg begynne på fotokurs, og jeg gleder meg. Det er nybegynner kurs for speilrefleks kamera som Aftenskolen arrangerer. Jeg skaffet meg et Canon EOS kamera for ca. syv år siden, og kameraet er helt supert. Det kameraet har tatt tusenvis av bilder de årene jeg har eid det. Men det har flere funksjoner enn jeg er i stand til å bruke. Bloggingen har gjort at jeg er opptatt av at bilder har nok lys, fine farger osv, men jeg tror at bildene kan bli enda bedre dersom jeg kan mestre det som heter lukketid og blende åpning.

Jeg synes disse bildene av ranunkler ble så flotte. De er tatt en dag da det var sollys ute, og det er utrolig hvor mye lys har å si for å få vellykkede bilder. Jeg har en svær blitz til kameraet mitt, men jeg er for lat til å finne den fram, men siden jeg legger penger i fotokurs bør jeg bli flinkere til å bruke den.

Nå får vi håpe at jeg lærer noe på kurset og at jeg er aktiv på å bruke manuelle funksjoner og ikke tyr til den vanlige Auto knappen.

Takk til dere for alle hyggelige kommentarer som dere legger igjen her. Det er så mye positivitet og snille folk der ute, at jeg tar av meg hatten for dere. Skal prøve og få tatt meg en runde tilbake.... :-)))

11 kommentarer:

  1. så heldig som får tatt et slikt kurs. har tenkt på det samme selv, men tiden strekker rett og slett ikke til. kanskje når vi kommer oss sørover om en månedstid... da blir hverdagen litt lettere, og da skal jeg gjøre mange ting jeg ikke får gjort nå:-)))) he,he...kjent frase- bare vent til...så skal jeg..

    Ja, ja.. masse lykke til med kurs. Kos deg og bli riktig flink med kameraet!

    SvarSlett
  2. Så utrolig spennende da, fulgte med et kurs til det kameraet jeg kjøpte også, burde fått dratt på det, morsomt å lære seg litt mer om alle funksjonene som fins....
    Hmmm ser det er lenge siden sist jeg tittet innom her, masse flotte innlegg og for noen fantastisk flotte stoler i stua, elsket dem veeeldig meg... Kult at dere har bevart treverket men trekt om i et sprekt stoff, ble kjempe flott....
    Og skjønner godt at dere koser dere på hytta, og kan slappe helt av ;) Ellers kunne jeg selv tenkt meg et sånt gammelt skap, men dessverre ikke noen vegg å ha det på.... Ha en super uke vidre
    klem victoria

    SvarSlett
  3. Fotokurs er tingen!
    Når man har kontroll på blender'n og lukker'n blir det så mye morsommere!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Så gøy med kurs.Kan ikke forstå at du trenger det:)Jeg skal også på fotokurs i mai:)

    SvarSlett
  5. Så bra at bildet var tjuvlånt og at ingen hadde stole det frå deg. Bildet er uansett råfint, så eg skjønner godt at du låner det. Og så er det jo bokstaven din der :)

    Tusen takk for knas kommentar :) Diger klem frå Linda

    SvarSlett
  6. Hei Minmill! Så heldig du er som skal på foto-kurs! Og så nydelige ranukler! Jeg har vært borte fra Blogglandia en stund nå, så det er sååå gøy å se alle de fine, nye innleggene rundt omkring! Alltid fine innlegg hos Minmill! :)

    SvarSlett
  7. Så gøy med fotokurs da! Skulle gjerne vært på et selv og lært meg mer:)

    SvarSlett
  8. fine bilder..og lykke til på fotokurs. jeg burde tatt meg selv i nakken og blitt enda flinkere fototeknisk (mannen min kunne lært meg mye) men tror du jeg gidder? he he.. :)

    SvarSlett
  9. Heisan Minmill
    Utrolig flotte blomsterbilder!!! Og hva er vakrere enn ranunkler??
    Det ser ut som du er selvlært og har lite å lære ut fra disse bildene, men selvfølgelig er det gøy å kunne administrere kamera`s ulike funksjoner. Må si jeg er blitt veldig glad i å ta bilder etter bloggingens inntreden i mitt liv og skulle gjerne sittet ved siden av deg på fotokurs.
    To tvillinger i farta,he,he!
    Endelig er gulvet på arbeidsrommet ferdigmalt og nå skal jeg til pers med laaang Ivarhylle som skal bli hvit, men først skal jeg suse avgårde på ski i Fagerfjellsområdet.
    Er du imponert, kjære skidronning?
    Ha en flott ettermiddag og kveld!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Dette har jeg tenkt på også. Er så utrolig mye å lære rundt disse kameraene og begrenset hvor mye man klarer på egnehånd. Jeg tyr ofte til auto funksjonen, men prøver å være flink til å utforske det litt. Håper det gir deg masse og at vi får se flere fine bilder fremover :)

    Nydelige blomster var det ihvertfall!
    Klem

    SvarSlett
  11. Dette har jeg tenkt på også. Er så utrolig mye å lære rundt disse kameraene og begrenset hvor mye man klarer på egnehånd. Jeg tyr ofte til auto funksjonen, men prøver å være flink til å utforske det litt. Håper det gir deg masse og at vi får se flere fine bilder fremover :)

    Nydelige blomster var det ihvertfall!
    Klem

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!