tirsdag 23. mars 2010

Hjemmebakst

Nam, nam, dette brødet er noe av det beste jeg har smakt. Kanskje jeg ikke er så flink til å følge med på det som skjer på matfronten, men Ingers Rugbrød ser ut til å være et begrep. Det var iallefall det naboen (tittei) min sa da hun introduserte meg for dette brødet. Alle har hørt om dette brødet utenom jeg føltes det som. Hvis du Googler "Ingers Rugbrød" dukker det opp tusenvis av treff og en haug av nettsider som har lagt ut oppskriften.

Poenget med disse brødene er at de er veldig sunne fiberrike og ikke minst lette å lage. En skive av dette brødet er som to vanlige skiver, og man blir faktisk mett lenge av det. Magen har også godt av sånne fiberbomber innimellom.

Når til og med jeg fikk det til å lage disse brødene, så kan alle få det til. Sjekk oppskriften her da vel LINK

Det første jeg gjorde når brødene kom ut av formen var å skjære meg en god og lunken skalk med brunost på. Utrolig herlig.

Om en time sitter jeg på fotokurs. Jeg er spent på om jeg vil synes det er interessant og spennende. I dag er jeg egentlig veldig trøtt og har mest lyst til å gå hjem, så da håper jeg inderlig at fotokurset vekker min interesse. :-)

12 kommentarer:

  1. NAM!! Jeg har også baket det mange ganger- like godt hver gang :-)

    Ha en fantastisk kveld :-) klemmer

    SvarSlett
  2. *SULTEN*
    Finnes ikke noe bedre en nybakt brød med gjetost på*vann i munnen*
    Sukke bittelittegranne for meg selv*ler*

    Kos deg på kurs:)

    SvarSlett
  3. Åh, det så deilig ut!!!
    Fikk veldig lyst til å bake nå.

    Kanskje vi sees i byen en dag. Nå er det litt lettere å komme seg ut med vogna, deilig!
    Hold deg unna noa noa, det er SÅ mye fint der nå :)

    ha en strålende kveld!

    SvarSlett
  4. Det såg godt ut!! Nå fekk eg lyst til å baka. Kanskje eg skal trø til å gjer det i kveld? om det ikkje blir i kveld skal det i alle ikkje bli lenge til eg prøvar dette ut.

    Ha ein kjekk kveld på fotokurs!
    Klem i frå Kamille

    SvarSlett
  5. Ingers rugbrød er helt klart en favoritt her i huset også, det er stort sett bare jeg som spiser det ,men det er jo de andre som går glipp av noe fantastisk godt da ;o)

    Håper det var morsomt på fotokurs, blir vel det på meg iløpet av våren også håper jeg ;o))

    SvarSlett
  6. Mmmm, nå fikk jeg lyst på nybakt brød med brunost, det så deilig ut! Det brødet skal jeg absolutt prøve.

    SvarSlett
  7. jeg bakte også brød i går - ble inspirert av å lage knekkebrød og så lagde jeg to brød i tilegg - godt!!!

    SvarSlett
  8. Mmmm, brødet så deilig ut! Også så spennende med fotokurs, da:) Lykket til! Klem fra FjeldborgIngrid

    SvarSlett
  9. Hei!
    for en kjekk og flott blogg. Legger meg til som følger jeg, og kommer igjen en annen dag også!

    Håper du har en fin uke.

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  10. Så du var også på H&Co!! Du måtte bare sagt hei, selv om jeg sikkert hadde blitt litt tatt på senga, he he;)
    De har jo bare sååå mye fint på H&Co, kunne hatt det meste, men så må man jo gjerne finne en plass til alt også:)
    Håper du drar nytte av fotokurset ditt, og at det er interessant. For noen år siden hadde jeg så lyst til å melde meg på et møbeltapetserer-kurs via aftenskolen, men jeg fant aldri noe møbel jeg kunne bruke, og nå tror jeg de har fjernet hele kurset. Ja, ja, 'det perfekte møbel' har ennå ikke dukket opp, så det var kanskje ikke meningen...
    Ha en fin uke, og si endelig hei neste gang!!:) Klem B:)

    SvarSlett
  11. Glemte jo helt å kommentere de flotte grovbrødene du hadde bakt. Jeg har egentlig gitt opp å bake brød, for de blir bare så fort tørre, men nå tror jeg kanskje jeg må prøve meg på disse likevel...:) B:)

    SvarSlett
  12. Pelmmymnted
    [url=http://healthplusrx.com/measles]measles[/url]
    Effeseangeddy

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!