søndag 28. mars 2010

Trappe oppussing pluss litt spisestue

Hadde jeg visst hvor mye jobb dette er, hadde jeg vurdert å trekke hele prosjektet. Neida, jeg bare tuller. Men jeg må innrømme at da jeg holdt på å male i dag var jeg nokså fortvilet Problemet er den trappen som går opp til loftsetasjen, den dere ser på bildet. Her må det males under og bak trinnene. Jeg holdt på å klikke totalt tidligere i dag da jeg holdt på her. Men nå når jeg er ferdig er jeg så fornøyd over at jeg klarte å beholde fatningen og er fornøyd over å se trappen ferdig med grunning. Puh. I morgen blir det lett sliping, vasking, fuging og sparkling, før de to neste strøkene skal på. Himmel, litt av en jobb jeg har tatt på meg.

Jeg fotograferte litt rundt spisebordet i dag. I en malerpause må man jo finne på noe, så det ble noen bilder herfra.

Den Ikea Bonde skjenken begynner jeg å bli rimelig lei av. Det er den jeg vil bytte om med et gammelt virineskap ala det jeg viste for en liten stund siden.

Jeg er veldig glad i blomster på denne tiden av året. Blomsterbutikkene bugner av herlige tulipaner, ranukler og perleblomster. Disse perleblomstene fikk jeg av en god venninne og jeg nyter hvert sekund de ser flotte ut.

Ha en fin kommende uke både til dere som skal jobbe og til dere som har helt påskefri.....

20 kommentarer:

  1. Hei:)
    Så fint det blir. Men skjønner deg godt.. en mister litt motet oppi det hele. Følte det slik da jeg holdt på å pusse og male hele gulvet i stua og kjøkkenet. Måtte over hele tre ganger.. Snart er det påan med ganga.. he he. Men motivasjonen er at det blir så LEKKERT!
    Kos deg videre med maling. Her er det påskeferie fra onsdag klokka 12:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Fin trapp! Lykke til videre - det gjelder å holde motet oppe.

    Nydelige bilder fra spisestuen - digger stilen din. :)

    SvarSlett
  3. Kjære Minmill! Synes, trappen blir stadig flottere! Hold on :)) Klem fra Pillepalle

    SvarSlett
  4. Ja det er litt av en jobb og male trappa, har vært der, heldigvis har ikke vi åpne trappetrinn... Men du kan jo tenke på at resultatet blir FANTASTISK for det gjør det, angrer ikke et sekund på det selv....
    Flotte bilder fra hjemmet ditt, og den figuren på skjenken har faktisk min svigemor en ganske lik en....
    ha en fin kveld
    klem victoria

    SvarSlett
  5. Oi, det er litt av en jobb du holder på med, ja! Men så blir det jo så fint til slutt!!:)
    Jeg er ikke fornøyd med trappa vår heller, den opp til 3. etasje er grei nok, men den fra 1. til 2. (som gjestene må gå for å komme opp i stua/kjøkkenet) er IKKE fin! Trinnene er i laminat, de er kantet med sånne fine metallvinkler, og så er det til og med en glipe helt innerst, for den som har lagt trinnene har bare ikke tatt seg bryet med å kutte smale 'striper' til å fylle helt ut:( Vi må få gjort noe med det en gang, men det blir nok ikke med det første - dessverre.
    Nydelige bokser du har kjøpt hos Den blå dør også, jeg var der for noen dager siden, men så dem ikke da. Jeg var egentlig på jakt etter noe påskepynt, men de hadde ikke fått så mye.
    Og klærne på stativet var bare skjønne!:) Jeg har 'snopet' en Odd Molly-bluse i vår, jeg også, og i lommeboka ligger et gavekort som er tiltenkt noe tøy i samme merke:) Pleier å handle hos T.Lynn, men oppdaget for to uker siden Ad Undas i Markens. De hadde åpnet i desember, sa de, og jeg kan bare ikke skjønne at jeg ikke har vært der før! De hadde Cream også, som jeg har blitt veldig begeistret for (og som jeg tidligere har kjørt til Lillesand for å kjøpe), de ligner litt på OM i stilen, men er mye billigere. Og så har de også Chill Norway... Blir nok lagt igjen litt penger der ja;
    Nei, nå er jeg langt på overtid her, selv om klokke 'egentlig' bare er halv elleve, så må jeg jo opp en time tidligere enn vanlig:S
    Kos deg med trappa og senere på hytta! Klem B:)

    SvarSlett
  6. Mycket vackert du visat sedan sist:)
    Ha en bra påskvecka!

    SvarSlett
  7. ja trappeprosjekt er grusomme... men det blir jo SÅ fint etterpå. jeg angrer ikke, selv om jeg gjorde det der og da....
    stå på!

    SvarSlett
  8. Så utrolig flotte bilder :-) har malt trapp selv så vet godt at det er et herk.. MEN det er så verdt det etterpå :-)

    Ha en flott mandag :-) klemmer

    SvarSlett
  9. Mycket slit med trappan MEN det kommer ju att bli såå fint, det ser jag ju!

    Kraam Lotten

    SvarSlett
  10. Maling av trapp kan jeg se for meg at er litt av ett prosjekt - men det er garantert verdt det!

    God påske til deg og dine!
    //Christine

    SvarSlett
  11. Oj, litt av et trappeprosjekt! Men det blir jo så bra!! Hold ut og lykke til med de neste to strøkene:)

    Og de søte blomstene kan da få alle i godt humør!

    SvarSlett
  12. Tusen takk for svar i malingsrus:) Er det første eller siste strøk dere har satt på trappen? Så jo ferdig ut. Ble veldig bra og jeg kan tenke meg at det lyst opp i rommet og få den hvit- herlig.
    Natta og sov godt og velfortjent etter etter en stor arbeidsinnsats.

    SvarSlett
  13. Å gosh, så flink du skal være i påsken !!! Det kommer jo til å bli kjempefint. Skjønner godt at arbeidet fører til en nesten klikke følelse ;o) Lykke til videre !!
    ♥klem

    SvarSlett
  14. ja..det der er litt av en jobb det der!! knall fine bilder av spisestuen.

    SvarSlett
  15. heldivis får man en go følelse etter man er ferdig me slit arbeidet :) vi har og en trapp her hjemme som virkelig trenger noen strøk med maling meeeeeeeeen det blir ikke enda..
    lykke til videre :D

    SvarSlett
  16. Det blir kjempefint! Har akkurat gjort det samme selv og det er en vanvittig jobb, men som det betaler seg :)

    God påske, kos deg med vakre blomster (perleblomster er så vakre, synes alle løkplanter bærer løfte om vår og det vil vi jo ha ...)

    God påske!

    Tove

    SvarSlett
  17. Du er ikke alene. Holder også på med min trapp nå... gosh for et arbeid! Vil bare si lykke til.

    Klem Madelen

    SvarSlett
  18. Hold ut- resultatet blir så bra at det er verdt det!
    Hadde samme prosjektet for to år siden, var utrolig lei til tider men det betaler seg når man ser resultatet!!

    SvarSlett
  19. Hei Minmill:) Først må jeg si at headingen din passer jo bare helt smashing nå i påska! Har også en trapp som gjerne skulle hvert pussa, grunna, sparklet og malt... Men det er som du sier, noen ganger er det like grei at man ikke hvet hva man går til ellers blir det alldrig gjort:) Resultatet kommer til og bli kjempe bra. Gled deg! Du kommer til å være så fornøyd over jobben du har gjort og at den er gjort:)

    Husk å ta deg litt påskeferie også da. Klem fra meg.

    SvarSlett
  20. Det blir jo så fint! tenker du føler det er verdt det når du er ferdig og ser resultatet! :)

    god påske!

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!