torsdag 11. mars 2010

Gamle vitrine skap og tusen takk.....

Tusen takk til dere bloggere som gav meg tips om både bord og puter i forrige innlegg. Jeg sitter med blussende kinn når jeg leser deres kommentarer, og tar innover meg hvor ivrige dere er til å gi fra dere tips og råd. Jeg er overveldet og glad for at bloggingen gir muligheter til å be om råd. Takk til alle dere skjønne damer for  kommentarer.

Jeg kan si det slik at sofaen kommer til å få puter med innslag av turkis. Jeg så det først når jeg leste gjennom kommentarene. Det hjelper med andres meninger for å få åpnet opp øynene. Angående bordet, kommer det definitivt til å bli kortere i benene. Jeg vet det er kjekt med høye bord, men estetisk blir det dårlig score. Jeg skal finne fram sagen snart og straks melde fra på bloggen hvordan det blir.

Grunnen til at jeg viser fram gamle vitrineskap på bloggen,er at jeg har så vannvittig lyst på et selv. Jeg har så lyst til å myke opp spisestuen vår med et skikkelig gammelt vitrineskap. For noen år siden kjøpte jeg en Ikea bonde skjenk til å ha glass, lys, servietter osv. i, men det er kun en midlertidlig løsning. Siden vi har en litt moderne stil på både stoler og bord i spisestuen, så tror jeg det vil være fint å brekke av med et gammelt møbel. Favoritten her, er det øverste bildet. Jeg falt for både fargen og dørene på det gamle skapet.

Bildene her er hentet fra Cornelias hus og Linneas Hage. Skapene koster en del og frakt kommer i tillegg, så fremdeles blir det med drømmen. Får satse på å finne noe lignende på finn.no eller i brukbutikken så lenge. Eller kanskje ta meg en tur med bil og tilhenger nedover i Europa og jakte?

Nei, nå ble det sent igjen. Må prøve og holde øynene åpne så jeg kan finne veien til tannbørsten og soverommet....Zzzzzz

19 kommentarer:

  1. Så flotte skap, og jeg kan vel ikke nekte for at jeg drømmer om et selv:)

    Jeg kjøpte jo et på loppis for et par år siden, men det er ikke så stort, ikke helt i samme stilen, og så har det ikke glassdører...;)

    En kjempefin sofa dere hadde kjøpt også, deilig med plass til mange!

    Jeg har også dessverre måttet innse at det ikke kommer noen hvit sofa inn i dette huset med det første, det går bare ikke med våre egne barn + naboens +++ i stadig lek;)

    Jeg ser du fikk mange gode tips til puter også, blir sikkert kjempefint med puter som tar igjen stolfargen:)

    Men nå må jeg også finne senga, det blir tidlig nok morgen! Ha en fin fredag og helg!! Klem B:)

    SvarSlett
  2. Her var det skjedd mye siden sist ja! Jobber litt mye om dagen så det er ikke så mye tid til å sitte foran dataen.
    Nydelige stoler!!! Og flott sofa. (Lingner litt på min..) Liker så godt kombinasjonen gammelt/nytt. Leter også etter et sånt gammelt bord. Og skapene her var kjempefine..Lykke til med den jakten. Nå må jeg stikke på jobb. Ha en fin fin dag:)

    SvarSlett
  3. Åhh vilka härliga vitrinskåp du visar! Jag älskar sådana skåp... på landet har vi ett underbart fyllt med blå-vitt porslin.

    Vad överraskad jag blev när du skrev på svenska i din kommentar på min blogg ;-) Jag tänkte - Oj, vad dukkig hon var på svenska.... det måste vara för att hon är från Sandefjord ;-) När jag var i Arendal och jobbade på sjukhuset för 11 år sedan tyckte jag att dom var lätta att förstå där.... och du bor väl granne med dom ;-)
    Men det var någon översättningsknapp du använde...? Hi, hi... ganska kul faktiskt!

    Nu skall jag till landet med familjen och fira min födelsedag imorgon. Hoppas att du får en bra helg och att du hittar ditt vitrinskåp.

    Kraam Lotten

    SvarSlett
  4. Akkurat et slikt skap er jeg på jakt etter også!!! Men som du nevner er de ganske kostbare.... Har lett på Finn.no i flere uker...
    Men så er kanskje jeg litt treg også for jeg har ikke lyst til å kjøre land og strand for å hente et slikt heller .... sukk Men det er vel det jeg blir nødt til etterhvert :)

    Ha en fin fin dag! og lykke til med skap jakten :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg blir helt mo i knærne når jeg leser innlegget ditt! Skulle så gjerne hatt et vitrineskap jeg også, kanskje grønt, og definitivt litt malingsslitt. De er så nydelige! Lykke til med jakten - håper du finner AKKURAT et slikt et du vil ha, og at det ikke koster skjorta! Ha en nydelig dag, hilsen fra Kastanjedamen

    SvarSlett
  6. jeg ønsker meg også veldig et sånt skap!!

    SvarSlett
  7. Jaaaa..sånt skap har jeg lyst på og! *sukke* Jeg håper et på magisk vis skal dukke opp til en rimelig penge..hihi

    SvarSlett
  8. Heisan Minmill
    Så er det atter deilige fredag! Vi skal ha nabogutten på taco og overnatting og Gutta Boys gleder seg. I morgen skal vi på nabofest, så det blir på ny en barnevakt-lørdag. Lenge siden vi har faret sånn, he, he!
    De gamle skapene du viser er bare så utrolig, utrolig fine! Gå for et slikt! Tror aldri du vil angre. Jeg er helt enig med deg; høyest scor til skap nr.1!
    Ha en flott helg, Minmill med avslapning i den nye deilige sofaen!
    Klem Kaspara

    SvarSlett
  9. Kjempefint! Det på første bildet var flott, passe stort og nydelig i fargen :)

    God helg og lykke til med jakten på et perfekt skap :)

    Kjersti

    SvarSlett
  10. uttrolig fin sofa!! Jeg lar alt annet være hvitt jeg - men sofaen vil jeg ha så mørk som mulig - helst skulle den vært koksgrå, men det hadde de ikke - men ved at sola spiser opp fargen blir den mere og mere lik den fargen jeg ønsket meg;-) MED unger syns jeg dt er kjekkest uten at ting er hvitt!! Angående glassskap - det blir vel kanskje ikke helt det samme, men Hemnes sitt skap på Ikea er ikke å forakte - litt den gamledagse stilen - fargen syns jeg er spennende, men kunne jo lett ha blitt malt om på - men for deg kan det hende dne er for lav - jeg vet ikke - jeg lurte veldig om jeg skulle hatt den på stua, MEN minimummannen hadde rett i at den er for høy til å stå der, jeg har plass til den!!!
    Uansett - gleder meg til å se ha du finner på ( jeg har også et par digre skap en kunne brukt UTEN dører - men som sagt det passer ikke inn i stua...
    ha en fin fin helg!!!

    SvarSlett
  11. Forelsket meg helt i den nye sofaen deres!
    Den var utrolig fin!!
    Så bra du har fått litt tips til dekorering, det er alltid godt å få med seg :)

    Håper du får en fin helg og at det fint gammelt skap finner veien til deg snart :)

    SvarSlett
  12. Herlige skap!!

    god helg:)

    Klem Lillan

    SvarSlett
  13. For noen nydelige skap.. min manns bestemor som bor på landsbygda i ungarn har mange slike... gleder meg til sommeren da vi skal bort å snope noen med oss hjem .-)

    Ha en vakker helg .-) klemmer

    SvarSlett
  14. Jeg er så enig, ett sånt skap hadde gjort seg;) spesielt i huset mitt! Men som du sier, det er noe med prisen som ikke er like tiltalende;)
    Lekker sofa!

    SvarSlett
  15. Hej. Jeg skriver fordi jeg netop har sådanne vitrine skabe og mange andre ligende skabe tilsalg på min webshop her i Danmark. Faktisk sparer man rigtig mange penge ved at købe de gamle franske ting og sager i Danmark. Selvfølgelig kommer der fragt på, men vi plejer at køre til Norge når vi har samlet nok bestillinger, og så er det faktisk ikke så dyrt.
    Vi får en lastbil hjem igen med ca. 25-30 stykker møbler igen om ca. 3-4 uger så der vil være et kæmpe udvalg.
    Hvis du har lyst til at se kigge på nogen af vores møbler vi har lige nu, kan du klikke ind på www.summerfield.dk
    Håber det er OK at jeg skriver selvom det er lidt kommercielt :-) Men det er jo svært at lade være når man selv elsker fransk-nordisk landstil.
    Knus Lene

    SvarSlett
  16. Hei Minmill :))Du befinner deg sikkert i skiløypa på fjellet nå.
    Håper dere har fint vær! Vi hadde en nydelig solrik morgen men plutselig slo værgudene til og nå snør det vedlig her. Æsj! da vi var ute og handelt snakket vi om at fortauene plutselig var tørre her og at det virkelig var vår i lufta. Så feil kan man ta grr!
    Så nydelige skap du har funnet! jeg elsker sånne gamle skap men de er superdyre å kjøpe gjennom disse butikkene. Det beste er å ha litt flaks på loppemarkeder men det er det jo ikke alltid så lett å bestille. Vi burde satt oss i en diger lastebil og dratt nedover kontinentet..da skulle vi funnet både fine møbler og lakre gamle lamper.Så gøy det hadde vært!
    Det er jo så fint i stua hos dere nå! Du MÅ jo være fornøyd med den fine sofaen! passer superflott hos dere. herlig med et sofahjørne man kan kroe seg i. Jeg ville ha fylt opp sofaen med en masse glade puter i fine vårfarger. De flotte stolene deres gjør jo at turkis og gult sikkert ville blitt flott. prøv deg fram med forskjellige stoffer og så syr du deg en haug med stilie puter.
    Kos dere på fjellet! jeg skal ned i garasjen til mannen min som holder på å rydde der. Jeg kaster villig unna ting mens han vil spare på alt. Nå vil han ha noen råd her så jeg får stikke ut en tur.Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  17. Ojojo - masse flotte innlegg! Morro!

    KlemKKann

    SvarSlett
  18. God morgen :))Håper dere hadde en vellykket tur på fjellet! Herlig å tenke på at vi har kommet så langt mot vår at vi kan få litt farge i solveggen! Vi reiser oppover til Lykkja ved Gol uken etter påske og da håper jeg på litt solbrune kinn jeg også. Du har helt rett i at alderen på barna har noe å si når det kommer til hva man rekker å få gjort mht egne ting. Datteren min nærmer seg 13 og er veldig selvhjulpen. Hun har alltid vært veldig selvstendig og nå for tiden vil hun gjerne ordne alt selv selv. Hun vil helst ikke ha meg med på klesinnkjøp en gang.
    Det er ikke meg som er førstprioriteten. Venninnene har fått den største plassen i hverdagen og behovet for privatliv har endret seg drastisk. Litt trist å tenke på at småbarnsdagene er over og at det er frigjøringsfasen som har overtatt men sånn er livet. Det har jo både sine fordeler og ulemper. Jeg savner den lille jenta som stod i vinduet og vinket da jeg kom fra jobb om dagen og aller helst ville være sammen med meg.
    I helgen har jeg startet et større oppryddingsprosjekt på syrommet og gleder meg til å fortsette utover uka. Ha en fin dag du også! I Oslo skinner soal strålende og det tegner til å bli en fabelaktig fin dag :))Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett

Jeg er avhengig av tilbakemeldinger fra dere lesere for at bloggen skal drives og være interessant. Gi meg gjerne ris og ros, alt tas imot med stor takk. Ha en fin dag!!!